jag och min volleyboll

volleybollen och jag

Volleyboll: 

Position: center/spiker

Längd: 1.84 m

Räckhöjd anfall: 2.98 m

Moderklubb: VBK Tierp

Landskamper: 9 tror jag

Spelat antal år: 4 men har tränat 6

Främsta merit: J-NM Guld 2009, J-NM Brons 2010, SM Guld 2012

Mål med sporten: ta mig utomlands. Bli så bra jag kan bli. 

 

Om spelet:

Vad du brukar äta före träning: en maträtt med mycket kolhydrater

Vad du brukar äta före match: samma som above

Ett sätt för dig att tagga till: Lyssna på musik och gå in i den roll som jag ska ha i matchen. 

Hur du värmer upp bäst: Mycket rörelser och mjukning.

Sämsta sättet för dig att värma upp: att endast jogga

Roligaste du har varit med om: Vunnit SM guld!

 

Såhär mycket bryr jag mig:

Om att peppa mina lagkamrater: Mycket, därför att det får mig själv att bli peppad.

Om att vinna: Det viktigaste är att vinna, sen att ha kul är en bonus ;)

Om sömn före match: Helt okej, att sova lagom är bäst, annars går jag runt och är seg fram tills match vilket inte är så bra.

 

Någonsin fått ett/en:

gult kort: ja

rött kort: nej

utbrott: ja

anfall (hjärta, lungor): Ja typ lungorna på våren 2010. (astma)

 

Någonsin blivit:

ledsen över en vinst: nej, men om jag var dålig är jag inte överlycklig heller.

ilsken över förlust: ja när man inte försökt göra sitt bästa

arg på en lagkamrat för den gjort nått fel och sagt det till henne/honom: ja fast nej

glad för att du har förlorat: aldrig glad, men om motståndarna gjorde sitt och vi vårat men det ändå inte räckte är jag tillfreds

Sista två frågorna:

Är du en dålig förlorare?: det beror helt på hur matchen gick

Tycker du att du är bäst i ditt lag?: nej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0